Tässä pahan päivän varalle jo listausta motivaattoreista.

1. Lapset. Haluan opettaa lapsilleni terveelliset ruokatottumukset. Parhaiten se onnistuu itse terveellisesti syömällä. Olisi kamalaa, jos minun huonot tapani periytyisivät mallikäyttäytymisellä.
2. Terveys. Haluan tehdä, nähdä, kokea kaikenlaita. Kevyempänä jaksaa enemmän ja pidemmälle.
3. Ura. Ylipaino ei ole eduksi positiivisen ensivaikutelman luomisyrityksissä. Haluaisin tehdä lisää töitä terveysalalla, mutta edetäkseni minun olisi itsekin näytettävä terveemmältä.
4. Ulkonäkö. Olisi kiva mennä kauppaan ja löytää joka vaatteesta itselle sopiva koko. Nyt koko on 46 ja vaatevalikoima rajoittunut. Olisi kiva, jos voisi pitää hameita ilman että sisäreidet hankaavat ikävästi yhteen.
5. Vanhemmat. Minäkin olen jonkun lapsi. Miltähän vanhemmistani tuntuu katsoa minua? Isoksi paisunutta pahoinvoivaa lastaan. Eikä minulla ole mitään traumaattista tai biologista syytä tähän lihomiseeni. Ihan oma vika.

Mikä motivoi sinua?