Olen nyt oivaltanut, missä kohdissa on minun vakiorepsahdukseni. Tässä lista hetkistä, jotka ovat lihottaneet minut:

1. Lounaan jälkeen

Syön aina mielelläni terveellisen aamiaisen ja lounaan. Mutta lounaan jälkeen tuntuu aina tulevan sellainen vireystilan äkillinen lasku, joka huutaisi päiväunia kehiin. Ja kun niitä päikkäreitä on aikuisen ihmisen aika vaikea saada nukuttua arkirytmissä, korvaan levon ilmiselvästi piristeillä, kuten sokerilla.


2. Illalla

Aah, vihdoinkin olen saanut lapset nukkumaan ja minun on aika hemmotella itseäni. Miksei se hemmottelu voi olla kylpy, ihon rasvaus tai jalkojen hoito? Miksi se on suklaakuorrutettuja pähkinöitä ja leipää?


3. Väsykiukku

Kun odotan miestä kotiin ja työpäivänsä vain venyy, syön kostoksi. Tosi järkevää. Kelleköhän siitä huono olo tulee, että paisutan itseäni?


Hyvä, että olen nyt tunnistanut huonot toimintamallini. Yritän sokerin sijasta keksiä jotain uusia järkeviä tapoja korvata unen ja hellän silityksen puutteen. Ehdotuksia?